Viden og værktøjer du kan bruge direkte i samtalen med din medarbejder

Samtalen er omdrejningspunkt for den gode relation mellem dig og dine medarbejdere – og en af dine vigtigste kompetencer som leder. Jo bedre du er til at facilitere ligeværdige, tillidsfulde og konstruktive dialoger, jo større motivation, engagement og følgeskab kan du skabe.

  • lederens samtalerguidesMen hvordan tackler du de mange forskellige – og nogle gange svære – samtaler?
  • Hvad gør en samtale værdifuld for både dig og din medarbejder?
  • Hvilke kommunikative greb skal du være særligt opmærksom på?
  • Og betyder medarbejder-leder relationen for dialogen?

Det og meget mere får du svar på i AS3 Transitions e-bog som er spækket med konkrete råd og vigtige værktøjer.

Du får guides til disse 5 samtaler: 

  1. Medarbejderudviklingssamtalen
  2. Den svære samtale, hvor du skal korrigere adfærd eller italesætte performance
  3. Samtalen med den stressramte medarbejder
  4. Senkarrieresamtalen
  5. Opsigelsessamtalen

I e-bogen får du også indsigt i de dynamikker, der er på spil i dialogen mellem leder og medarbejder – og gode råd til at skærpe både din verbale og nonverbale kommunikation.

Som leder har du dagligt mange forskellige samtaler med dine medarbejdere. De stiller på hver deres måde store krav til dig og din evne til skabe en ligeværdig og tillidsfuld dialog, der giver værdi for begge parter. I denne guide får du viden, gode råd og best practice til håndtering af professionelle samtaler.

– Lisbeth Bygsø-Petersen, AS3 Transition

Download gratis e-bogen og læs mere på AS3 Transition