SENESTE ARTIKLER

Sådan skaber du en god arbejdsplads med autencitet

Du kan indbringe mange praktiske ting i dine medarbejders hverdag for at gøre arbejdsdagen bedre fx frokostordning. Denne artikel handler om de fundamentale aspekter af hvad der har relevans for at skabe en formidabel...

Hjælp din stress-sygemeldte medarbejder tilbage på job

Det er hårdt at komme tilbage efter en sygemelding med stress, men gudskelov lykkes det for næsten de fleste, hvis de får den rette støtte og hjælp. Få 5 råd fra en erhvervspsykolog til,...

Dinosaurer og stereotype ledere – forhistoriske racer

Fremtiden tilhører dem som ikke er traditionelle, som begejstret modsætter sig mainstream ledelse. Skrevet af Maria Lund-Søltoft, Lab Agent, Innovationlab Engang var den kantede kæbe, det hårde blik, den lyseblå skjorte, det mørke hår med de...
Foto: HumanTrust

Kender du din virksomheds fulde tilstandsrapport?

Forestil dig, at du inden første date kunne invitere vedkommendes mor, søster, bedste ven og nabo ind til en snak om hvem, du om lidt skal mødes med. Hvad ville du spørge om, og...

Kære ejerleder: Er det tid til at give stafetten videre?

Dine begrænsninger som ejerleder må ikke gå hen og blive virksomhedens begrænsninger. Derfor skal du kende dine passionsområder og spidskompetencer – og turde se dem i øjnene. Skrevet af Steen Ejlertsen, HumanTrust.dk Lad det være sagt...

10 bud på et bæredygtigt arbejdsliv – fra de unges perspektiv

Hvad forventer de unge af arbejdsmarkedet? Og hvilke anbefalinger vil de give videre til virksomhederne? Det får du svar på lige her i form af 10 bud på et bæredygtigt arbejdsliv – fra de...

(Del 1): 10 employer branding-tendenser i 2023

Vores bud på aktuelle tendenser inden for employer branding. I dette indlæg er de første 5 tendenser. God fornøjelse! Skrevet af Lisa Dupont Lehtinen, Kommunikationskonsulent, Publico Årsskiftet i sig selv byder nok ikke på overnight-ændringer inden...

Et stærkt employer brand er mere end kommunikation

En fire dages arbejdsuge, mulighed for at vælge sin egen leder eller hjemmearbejde ad libitum. Der er hos mange virksomheder et stort pres for at udvikle sig som arbejdsplads for både at tiltrække og...

4 råd: Sådan kommunikerer den gode leder

Kommunikation er en afgørende ledelsesopgave - Du kan have de bedste ideer og intentioner, men hvis ikke du formår at overbevise andre om også at følge din vision, vil din indflydelse være begrænset. Skrevet af...

Guide: 3 råd til et godt arbejdsmiljø

Hvordan skabes et godt arbejdsmiljø, hvor medarbejderne trives? Arbejdsmiljøet er afgørende for medarbejdernes trivsel, deres produktivitet og kvalitet i opgaveløsningen. Der er klar sammenhæng mellem den sociale kapital, psykologisk tryghed, og hvordan medarbejderne klarer...